Weekendje strand Ballito - Reisverslag uit Clarens, Zuid-Afrika van Gabrielle Schoemaker - WaarBenJij.nu Weekendje strand Ballito - Reisverslag uit Clarens, Zuid-Afrika van Gabrielle Schoemaker - WaarBenJij.nu

Weekendje strand Ballito

Door: gabrielle

Blijf op de hoogte en volg Gabrielle

28 Februari 2010 | Zuid-Afrika, Clarens

Het is al weer even geleden dat ik iets geschreven heb over mijn avonturen hier in het warme Zuid-Afrika. Het is ook alweer 2 weken geleden, maar toch wil ik jullie nog even vertellen over het weekendje in Ballito.
Vrijdag 26 februari zijn we vertrokken richting Durban. Eerst s’ochtends even snel naar de universiteit om een idee te bedenken voor entrepreneurschip en toen snel in de auto. Na een lange reis van 8 uur (voor de duidelijkheid Durban is nog verder dan Wageningen – Parijs), kwamen we aan in Ballito een badplaats dit in de buurt van Durban. Ballito was ons aangeraden vanwege de mooie stranden die eveneens ook een stuk veiliger zijn. Toch merk je dat je snel aan de verre afstanden gewend raakt,want in Nederland rij je niet voor 2 dagen naar Parijs om naar het strand te gaan. Na aankomst bij de backpackers lodge ”the secret surfspot”, zijn we naar een heerlijk restaurant in Ballito gereden, waar we dachten verse vis te kunnen eten. Helaas na wat navraag kwam de vis gewoon uit de diepvries en was er geen verse vis, ondanks dat was het eten lekker.
Zaterdag stond surfen op het programma, wat inhield vroeg het strand op om de mooiste golven te pakken. De barman van de lodge zou ons surfles geven. Toen we opstonden regende het ligt en op het strand met de wind erbij was het niet echt ideaal surfweer. De golven waren redelijk woest en ik het besloten het toch maar te laten zitten en het eerst een keer in Nederland te proberen. Saskia en ik hebben de auto gepakt en zijn de kustlijn gaan verkennen. Tijdens onze verkenningstocht kwamen we prachtige huizen tegen met zeezicht en een mooie kustlijn waar rots & strand elkaar afwisselde. Tussen de middag geluncht op een bekende surfplek, waar veel surfers komen en gelukkig de zon even doorkwam.
s’ Middags zijn we vanwege aanhoudende regen naar een overdekt winkelcentrum gegaan waar we heerlijk geshopt hebben. s’ Avonds even heerlijk gegeten en lekker bij het hostel aan de bar nog even tv gekeken.
Zondag rond een uur of half 7 werd ik wakker door de zon die het raam binnenkwam. Rond een 88 of 8 het bed uitgegaan, spullen gepakt en met een klein groepje naar het strand gereden waar we heerlijk genoten hebben aan het strand. De golven waren te woest om te surfen maar het was ideaal om gewoon de zee in te gaan en je mee te laten slepen door het golven. Het was ook in een keer weer een stuk drukker op het strand (niks vergeleken met Scheveningen). Rond 1 uur vertrokken richting een restaurant waar ze echt alles zelf maakte, hier genoten van een geweldige quiche en daarna een stukje chocolade cake (waar ik de volgende 3 dagen ook nog van gegeten heb).
Toen begon de lange terugreis want het weekend was alweer voorbij.
Het was een prachtig weekend met regen en zon, waar we van geleerd hebben om toch ook in Zuid-Afrika de weersvoorspellingen te kijken, want zoals het blijkt de zon schijnt niet toch niet elke dag.