Lekker gedronken op eiders belastingcenten! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Gabrielle Schoemaker - WaarBenJij.nu Lekker gedronken op eiders belastingcenten! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Gabrielle Schoemaker - WaarBenJij.nu

Lekker gedronken op eiders belastingcenten!

Door: gabrielle

Blijf op de hoogte en volg Gabrielle

04 Mei 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Heej allemaal,
Het is weer een paar weekjes gelede dat ik iets getypt heb, maar om eerlijk te zijn vliegen de weken hier voorbij en lijkt het al een eeuwigheid gelede dat ik naar Kaapstad ben geweest.
De afgelopen weken moest er dan toch maar weer wat aan de studie gebeuren, want ja waar ik veel vragen over krijg studeer jij eigenlijk nog wel en zijn je resultaten nog wel een beetje toonbaar?
Nouw daar kan ik een antwoord op geven; “ ja het zijn redelijke resultaten, in ieder geval goede resultaten voor de tijd die ik erin steek”. Soms met een beetje hulp van het thuisfront kan ik toch alle assignments in leveren ( Bedankt, pap;))!
De laatste weken is de winter hier langzaam begonnen, veel regen heel veel. Als het regent dat komt het ook echt met bakken uit de lucht en kun je rennen wat je wil om nog een beetje droog thuis te komen, maar dit heeft weinig nut. Ook wist ik niet dat het kon maar heb ik het hier in Zuid-Afrika ook koud:P, de vesten zijn toch nog van pas aan het komen. Echt weer om toch een keer achter de boeken te kruipen, portjes te kaarten met huisgenoten en met hele kleine straalkacheltjes het heel slecht geïsoleerde huis een beetje warm proberen te houden.
Samen met alle Nederlandse huisgenootjes hebben we koninginnennacht georganiseerd voor alle internationale studenten en andere vrienden hier in Pretoria. Dress code: ORANJE, hoe gekker hoe beter!
Ingredienten voor het feest:
- Nederlandse muziek: Jan Smit, Marco Borsato en alle andere Nederlandse knallers:P
- Oranje vlaggetjes: geïmproviseerd van oranje papier en touw
- Drank: Oranje!
- Snacks: Oranje!
Na een prachtig feestje, waarbij we sommige de volgende dag nog maar is op de feite moeste drukke wat er gebeurt was, want ja gezelligheid kent geen grenzen;)! Stond KONINGINNEDAG voor de boeg, ja hier is het ook goed gevierd op het huis van de Nederlandse ambassadeur. Met alle Nederlanders van Tuksdorp zijn we gezellig naar waterkloof gegaan om het prachtige huis te bewonderen. +/- 500 Nederlanders hadden zich verzameld om met zijn alle de verjaardag van de koningin te vieren. Bij aankomst ging er een hemel voor ons open, Gratis drank en echt Nederlands eten! :d. Bitterballen, haring, kaas, poffertjes, rookworst, hutspot. Wat een gezellig feestje! 3 uur later en een hoop gesprekken later met Nederlanders wonend in Zuid-Afrika met een Oranje vuvuzela op weg naar de straat om taxi terug te pakken. Helaas, was taxi te vroeg (of wij te laat) en wou die ons na bellen niet meer ophalen. Gelukkig was een Nederlands stel zo vriendelijk om ons naar Hatfield terug te brengen, maar op de weg terug plannen gewijzigd, op “aandringen” van enige andere vrouwelijk gezelschap …

AFTERPARTY!!!!!
Rijdend naar een prachtig huis in een van de duurste wijken van Pretoria, Wat een kast van een huis, uitkijken over de stad, zwembad in de tuin etc echt prachtig. Ze wouden ons laten zien hoe het leven in Zuid-Afrika ook kon zijn, heel rustig en niet naast het drukke Hatfield square. Na een paar gezellige uurtjes praten, echte krokette en ervaringen horen van die mensen die 12 jaar geleden naar zuid afrika zijn verhuisd hebben ze ons terug afgezet in Hatfield.

Toen was het alweer zaterdag en de studie riep heel hard, een opdracht af te maken, wat we gelukkig net voor de valreep hebben kunnen inleveren op maandag. Momenteel alle opdrachten afgerond en wachten tot 29 mei want dan is het VAKANTIE! \ouwja wachten, even hard knallen om alle examens te halen!

Tot snel, en ja nog maar 8 weekjes voor ik weer op de stoep sta!

Liefs Gabrielle

• 13 Mei 2010 - 10:08

Co:

gaby!! pff wat een verhalen allemaal zeg! ben nu weer even bij met de laatste 2 verhalen:D
    kan niet wachten om je te zien duurt nu niet lang meer!!:D:D

LIEFSSSS