Weekend Clarens met alle internationale studenten! - Reisverslag uit Clarens, Zuid-Afrika van Gabrielle Schoemaker - WaarBenJij.nu Weekend Clarens met alle internationale studenten! - Reisverslag uit Clarens, Zuid-Afrika van Gabrielle Schoemaker - WaarBenJij.nu

Weekend Clarens met alle internationale studenten!

Door: gabrielle

Blijf op de hoogte en volg Gabrielle

20 Februari 2010 | Zuid-Afrika, Clarens

Vrijdag rond half 4, met 3 minibusjes en een minicooper vertrokken richting Clarens. Clarens is een plaatsje dicht op de grens bij Lesotho en nog geen 20 km van de Golden Gate! Helen & Edwin de "ouders" van alle huizen in Tuksdorp hadden de reis voor ons (30 internationale exchange studenten) verzorgd. Na file, lange tijden stilstaan en bijna niet vooruit komen, wat ze dus niet alleen in Nederland hebben, zijn we uiteindelijk in plaats van 6 uur kwart over 9 aangekomen in Clarens. Miss Linequi had ons uitgenodigd om in haar vakantiehuis te komen eten, zij was net voor 2 weken met vakantie gegaan. Ze is een norsig vrouwtje als ze aan het werk is, want ze zorgd dat iedereen een slaapplek heft in de recidenses en dat geeft haar heel veel stress. Nu we haar buiten haar werk zagen was ze wel heel aardig. Ze had een Afrikaans gerecht voor ons klaargemaakt, rijst met Beboti ofzo(A).

s’ Morgens zijn we voordat we gingen paardrijden gaan onbijten in een restaurant van een kennis van miss Linequi. Na een stevig en lekker ontbijt, heerlijke pannenkoeken met vers fruit en yoghurt gingen we opweg naar de ranch Bokpoort. Daar aangekomen bleek dat de groep niet in tweeen kon worden gesplitst, omdat er maar 1 instructeur aanwezig was. Alles gebeurde op zijn Afrikaanse, de paarden eerst uit ene weiland jagen en toen omstebeurt vangen, waarbij ze mij niet eens begrepen toen ik vroeg of ik ze moest helpen. Een uur later na alle paarden opgezadeld kregen we er 1 aangewezen, wel hielden ze hier rekening meed at ik en 4 andere al gevorderd waren en kregen we gelukkig geen slome paarden. De mijne hete square, was een leuk en snel beestje maar andere moesten wel afstand houden wat trappe deed ie graag(A)
Ik heb de hele tijd achter de intructeur gereden en dat was echt leuk, hij vertelde veel etc en met een groep van 20 waarvan der 4 konden rijden kon hij ons niet zo hard laten gaan als die wou(A).. Toen op gegeven moment splitsten we een beetje op en de genen die niet wou galloperen moesten verder naar achter, nouw ik bleef dus mooi achter hem en was echt prachtig gewoon stukken ff keihard knallen, enige nadeel was je moest daarna een half uur wachten tot de andere weer bij ware:S:S:S maar toch ging die van mij wel knetterhard sommige stukjes:P;) Ook onderweg nog een groep wildebeest gezien en een stuk of wat zebra’s. Nu ga ik waarschijnlijk nog een keer een weekend ergens heen plannen waar ik een heel weekend ga paardrijden met alleen gevordede, dit lijkt me echt super mooi en een gave ervaring om te kamperen in de bergen!

Na de rit, waarbij der maar 1 is afgemieterd, zijn we weer terug gegaan en hebben we gelunched. Een heerlijke lunch met zelfgemaakt brood met sla en fruit. Daarna zijn we nog even in Clarens gaan rondlopen maar het meeste was al aan het dichtgaan omdat het toch al wat later was. Terug naar het hostel even douche en omkleden zijn we savonds gaan eten bij een Italiaan. Ik ben met een groep naar huis gegaan en de andere groep is uitgeweest. Toen heb ik gelukkig nog heel even geslapen totdat die andere groep thuiskwam en iedereen weer vrolijk wakker maakte, nouwja daarna kon ik de slaap moeilijk weer vatten en dus toen bijna niet geslapen. Tot 7 uur in bed blijven liggen en besloten toch maar naar buiten te gaan, toen ik buiten kwam was er een groepje die al op was en vroeg of ik mee ging hike, dus ik kon natuurlijk niet nee zeggen en ben om 8 uur richting golden gates gereden en heb daar heerlijk gehiked tot half 2. Wat een prachtige uitzichten, mooie loop/klim routes en smalle trappetjes.
Na de hike stonden de andere op ons te wachten en zijn we rondgereden met de drie busjes door het park waar we genoten hebben van nog meer mooie uitzichten. Tot slot hebben we een cultureel doprje bezocht, wat mij iets te toeristisch was en besloot met een paar andere dus niet naar binnen te gaan omdat ik al een echt cultureel dorpje heb bezocht en graag dat beeld vast wil houden! Toen naar huis gereden en zelfs savonds om 22:00 stond er nog file op de snelweg. Thuis aangekomen ben ik gelijk gaan slapen want ik was echt heel moe... Maar ik kijk terug op een geweldig weekend!
Voor dit weekend plannen we een trip naar Durban, of daar in de buurt. Ik kijk uit naar een heerlijk weekendje Beach & Surfing!

  • 25 Februari 2010 - 21:55

    Paula:

    ..he Gab... waaromging je ook al weer naar ZA? Heb je ook nog gestudeerd, of ben je door de weeks vooral aan het bijkomen van geweldige avonturen in het weekend? ;-) Laat 't Huub & Hanneke maar niet horen ;-)
    Veel plezier! Wanneer gaan we foto's zien? Groetjes, Kfir & Paula

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gabrielle

Actief sinds 05 Jan. 2010
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 12154

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 01 Juli 2013

CA NA DA

10 Januari 2010 - 01 Juli 2010

University of Pretoria

Landen bezocht: