De Reis & aankomst in Zuid-afrika - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gabrielle Schoemaker - WaarBenJij.nu De Reis & aankomst in Zuid-afrika - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Gabrielle Schoemaker - WaarBenJij.nu

De Reis & aankomst in Zuid-afrika

Door: gabrielle

Blijf op de hoogte en volg Gabrielle

17 Januari 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Na het afscheid op Schiphol ging ik vol goede moet mijn avontuur in Zuid-Afrika te gemoed. De vlucht zou als volgt zijn, eerst de vlucht naar Madrid waarnaar ik 8 uur op het vliegveld zou moeten wachten tot mijn doorvlucht naar Johannesburg. MAAR…
Het sneeuwde heel erg op schiphol, we hadden eerder die dag al grapjes gemaakt over het feit dat als ik eenmaal uit schiphol opgestegen was het op Madrid ook wel goed zou gaan. Op schiphol ging alles voorspoedig, met een vertraging van 20minuten steeg mijn vliegtuig op naar Madrid. Aangekomen op Madrid begon het lange wachten tot half 2 ’s nachts, waar toen het 1 uur werd nog steeds geen gate nummer op het bord verscheen. Uiteindelijk kwart over 1 een gate nummer naar de gate waar de ellende nog niet voorbij was, want zonder communicatie werd onze vlucht steeds vertraagd. Om kwart voor 5 mochten we dan eindelijk het vliegtuig in. Iedereen in het vliegtuig en gaan zou je denken, de meeste mensen waren zo moe dus iedereen sliep al en af en toe dommelde ik ook wel weg, maar om half 7 stond het vliegtuig op nog steeds dezelfde plek. Om 7 uur werd in het Spaans omgeroepen dat we allemaal het vliegtuig moesten verlaten want de vlucht was gecancelled. Mijn eerste ervaring met in het vliegtuig zitten en niet opstijgen heb ik nu ook meegemaakt. Niemand wist waar we heen moesten gaan en we werden van de kast naar de muur gestuurd. Iberia was daarbij ook niet erg help vol en communicatief heel slecht. Uiteindelijk werd ons een “ontbijt” aangeboden wat een croissant en een kop koffie inhield, ook werd ons beloofd zo snel mogelijk voor onderdak te zorgen, want onze vlucht zou ‘s avonds om 18:30 toch echt vertrekken. Uiteindelijk na een hoop geregel kwam ik om 1 uur in het hotel en werd ik om 16:00 opgepikt om de weg terug naar het vliegveld te gaan. Uiteindelijk stegen we om 20:30 toch nog op naar Johannesburg. Na een hoop turbulentie en weer een nacht van weinig slaap kwam ik op 9 uur aan op Johannesburg. De taxi stond daar te wachten en heeft mij naar Pretoria gereden.
Op de weg naar Pretoria waren al gelijk grote verschillen zichtbaar en was de Afrikaanse mentaliteit van geen stress en rustig aan doen goed te zien. Ze waren aan de weg aan het werk maar de gene die het hardste werk was de man die met een vlag aan het zwaaien was. Voor de rest zaten er wegwerkers op de railling van de weg uit te rusten en liepen met elkaar te geinen. Om elk huis hier staan grote hekken en de auto’s hier zijn bijna allemaal wit en luxe. Ook overeenkomsten als file maakte ik in de eerste uren van mijn aankomst in Zuid-Afrika mee. Bij aankomst van mijn verblijf waren ze min of meer verbijsterd dat ik een meisje was want met de papieren was iets mis gegaan, ze hadden een jongen verwacht. Op Tuksdorp verblijven alle exchange studenten, maar momenteel verblijf ik nog aan de andere kant van de weg met 2 andere Nederlandse meiden omdat ze ons huis 21 nog aan het renoveren zijn. Alles is goed beveiligd, ik moet 4 sloten openmaken voordat ik mijn kamer in kan en voor de ramen staan tralies, om inbraak en grijpgrage handen tegen te houden.
De volgende dagen ga ik hier de campus ontdekken en ga ik op introductie!

  • 17 Januari 2010 - 19:00

    Jolien:

    Ha gab,

    eindelijk beetje nieuws! Mamma was niet erg spraakzaam. Beetje uitgerust van de reis? Als je internet hebt gaan we wel weer een keer skypen praat een stuk makkelijker. Veel plezier nog en geniet ervan.

    liefs jolien

  • 17 Januari 2010 - 20:05

    Werner:

    Hé kanjer,

    Hele leuke verhalen allemaal! Zo blijven we een beetje op de hoogte van al je ervaringen, gebeurtenissen en plannen daar..

    Ik ben trots op jou en heel blij dat je het zo naar je zin hebt!

    Ik hou van jou.

    Liefs,
    Werner

    Groetjes van mijn ouders, stefan en laura!

  • 18 Januari 2010 - 06:55

    Paula:

    Ha Gab,
    Geniet ervan & ik hoop veel verslagen te lezen van al je avonturen!
    Groetjes, paula

  • 18 Januari 2010 - 20:52

    Annemiek:

    Hoi Gabrielle,
    Leuk om je verslag te lezen, wat een avontuur, knap dat je het allemaal doet. Ik hoop dat je hebt bijgeslapen en het naar de zin hebt.
    Groetjes en liefs Annemiek ook van de 3 mannen doei.

  • 19 Januari 2010 - 15:09

    Maud:

    Wat leuk dat je dat allemaal doet! veel plezier nog daar, geniet ervan!!

    liefs Maud

  • 21 Januari 2010 - 18:23

    Yvonne:

    Hallo Gabriëlle,

    Wat leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van je belevenissen, t Is ook voor jezelf(later) een waardevol logboek van al je ervaringen. Het roept bij mij herinneringen op aan een vakantie in Kenia. Ik herken de cultuurverschillen, die je benoemt. Veel plezier en ik blijf je volgen
    lieve groet,
    Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gabrielle

Actief sinds 05 Jan. 2010
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 12158

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 01 Juli 2013

CA NA DA

10 Januari 2010 - 01 Juli 2010

University of Pretoria

Landen bezocht: