Voorbereidingen South-Africa - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Gabrielle Schoemaker - WaarBenJij.nu Voorbereidingen South-Africa - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Gabrielle Schoemaker - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen South-Africa

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gabrielle

10 Januari 2010 | Nederland, Wageningen

Op reis gaan is super mooi ervaring maar toch voordat je gaat moet er nog een hoop geregeld worden. Vorig jaar Januari ben ik begonnen met de voorbereidingen treffen voor deze reis naar Zuid-Afrika. De eerste voorbereidingen waren vooral dingen met mijn studie Food & Business en het international office van mijn Hogeschool. Je moet op gesprek komen en zij kijken dan of je geschikt bent voor studie in het buitenland (waarbij vooral Engels een rol speelt), of je aan de eisen voldoet als je propedeuse op zak hebben en niet lager dan een 6 voor Engels. Je moet alles toelichten met een motivatie die net iets beter is dan andere studenten om in aanmerking te komen voor een plek. Na het gesprek moest ik een paar weken wachten en toen kreeg ik een brief thuis gestuurd met een aanbod, mijn aanbod was als exchange student naar Zuid-Afrika, studeren aan de universiteit van Pretoria.
De eerste reactie van me ouders was;
‘ super maar waarom Zuid-Afrika? en hoe zit het daar met de veiligheid?!?’
Als mijn ouders kon ik hun reactie goed begrijpen, maar na een paar gesprekken en ook vragen aan mijn hogeschool heb ik mijn formulieren ingevuld en het aanbod om voor 6 maanden naar Afrika te gaan aangenomen.
In mei 2009 heb ik mijn vakken uitgekozen en heb ik besloten marketing vakken en entrepeneurship te gaan volgen. Dit werd door het international office en mijn studie begeleider van mijn opleiding goedgekeurd en zo was het wachten op verdere informatie. In die tussentijd had ik niet stil gezeten maar was ik druk met mijn stage in Engeland.
De voorbereidingen na terugkomst van Engeland waren vooral last-minute voorbereidingen. Via internet had ik al informatie over mijn visa opgevraagd en ging ik gelijk die maandag vol goede moed naar de Zuid-Afrikaanse ambassade in Den Haag. Daar kwam ik erachter dat ik nog een hoop officiële dingen moest hebben om überhaupt een visa te kunnen aanvragen. Een doktersverklaring van de dokter dat ik gezond ben, foto’s van mijn longen en een verklaring van goed gedrag waren maar enkele dingen die ik moest inleveren voordat ik mijn visa aan kon vragen.
Snel naar huis dan maar en alles geregeld, dus de dagen na Engeland waren niet bijkomen maar druk bezig geweest met mijn aanvraag regelen. Toen vrijdag weer naar de ambassade waar ik om half 10 ‘s morgens en eindelijk om kwart over 12 liep ik het kantoor uit en was mijn aanvraag ingediend. Dingen zoals een verzekeringsverklaring van ’outside The Netherlands’ namen ze geen genoegen mee, nee er moest perse ‘in South-Africa’ staan.
Daarna heb ik heerlijk een paar dagen doorgebracht in het prachtige Parijs om toch even te ontspannen en niet alles te hoeven regelen. Een heerlijke kerst en Oud&Nieuw thuis gevierd, waarbij de tijd voorbij vloog, en ik besefte dat die vier weken in Nederland wel heel snel zijn gegaan.
De laatste week me visa opgehaald en wat informatie of school en toen was alles echt rond. Zonder lijst mijn koffer ingepakt en nu dus met een koffer vol zomer spullen ben ik op dit moment op weg naar Zuid-Afrika, waar ik naar de 30 graden ga. Zonebrand en anti muggen spray zijn dingen die niet ontbreken in mijn volle koffer. Al mis ik iets, in elk land hebben ze winkels, dus dan word het maar gewoon naar de winkel gaan.
Tot zover de voorbereidingen het volgende verhaal zal gaan over de aankomst in Zuid-Afrika!

Tot snel!
Gabrielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gabrielle

Actief sinds 05 Jan. 2010
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 12163

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 01 Juli 2013

CA NA DA

10 Januari 2010 - 01 Juli 2010

University of Pretoria

Landen bezocht: