De eerste weken Ca na da - Reisverslag uit Guelph, Canada van Gabrielle Schoemaker - WaarBenJij.nu De eerste weken Ca na da - Reisverslag uit Guelph, Canada van Gabrielle Schoemaker - WaarBenJij.nu

De eerste weken Ca na da

Blijf op de hoogte en volg Gabrielle

13 Januari 2013 | Canada, Guelph

Hey allemaal,

Het is alweer bijna twee weken geleden dat ik op het vliegtuig ben gestapt om een nieuw avontuur aan te gaan. En zoals iedereen weet zullen de komende maanden doorgebracht worden in het koude Canada… Om me beloftes waar te maken, zal ik zo af en toe eens een verhaaltje typen over de avonturen die ik hier meemaak, want ook al zijn we hier pas twee weken.. I have no idea where to start… Dus dat wordt een korte uit lichting van de hoogte punten afgelopen tijd..

Na de nieuwjaarsnacht nog even een mooi feestje gemaakt te hebben in Nederland, ben ik met weinig slaap samen met het uitzwaai comité richting Schiphol vertrokken.. Dag, Dag Nederland en tot over een paar maanden, “let’s the adventure begin…”

De vliegreis.. Nadat ik de gehele vlucht op een halve stoel heb moeten doorbrengen, ben ik het ermee eens dat dikke mensen voor twee stoelen moeten betalen.. “just bad luck I guess” Voor de rest verliep alles voorspoedig en landen we maar liefst 5 minuten eerder in Toronto..

Na op oudejaarsavond te horen te krijgen dat je kamer toch niet doorgaat en nog van alles afgebeld te hebben, had ik op 1 januari na aankomst in Guelph 1 bezichtiging en weinig keus :p. Ik kwam hier aan en vond het prima, nadeel kamer is niet gemeubileerd.. Nu was mijn landlord zo vriendelijk om me een matras en dekens te lenen, en ja eigenlijk heb ik meer ook niet nodig voor de komende maanden.. dus de komende maanden woon ik in een oud huisje downtown, slaap ik lekker op de grond en heb ik een paar geweldige huisgenoten  ‘lets the party start”

Na 1 januari vroeg in me bed te kruipen, wordt je op 2 januari wakker in een onbekend land, met onbekende mensen… Dus de eerste dagen de buurt gaan verkennen, waarbij het opvalt dat er overal veel Canadese vlaggen hangen en bij een eerste blik in de supermarkt het opvalt dat prijsniveau toch wel aanmerkelijk hoger ligt. Downtown een beetje verkend, en naar de uni gelopen (40 minuten lopen) berg op en af :P

“Chouchsurfing, just in one word AMAZING”. Op dag drie verveelde ik me al bijna, wat veroorzaakte dat ik contacten ging zoeken, na een bericht op couchsurf te hebben geplaatst en overladen te zijn met leuke reacties ben ik samen met een Paul (Oostenrijker, ondertussen leren kenne via Facebook) naar Missugaue afgereisd om de filmset van The Listener te bekijken. Een local leiden ons rond en nam ons daarna mee naar Toronto, na een paar biertjes hadden we geen zin meer terug naar Guelph te gaan en werden we uitgenodigd om op zijn Couch te slapen. Dus dan maar het nachtleven ontdekken, en eindig je in een super gezellige kroeg met live muziek. Daarna de volgende dag rondgeleid door Toronto en zijn we s’avonds terug gegaan naar Guelph. Echt aanrader voor iedereen die van een beetje risico neemt houdt, slapen bij onbekende..

De volgde dag stond de start van alle exchange studenten op het programma waar je iedereen leert kennen. Veel Australiërs, Brazilianen en Europeanen…. Na een goede week hebben we al een leuke groep en leef ik eigenlijk meer on campus dan off campus :P

De eerste week uni, was een hoop geregel, professoren bezoeken, pre drinken en feesten, feesten en feesten. Vanavond de eerste innertube waterpolo wedstrijd, voor de mensen die niet weten wat het is, ik zou zeggen Youtube het en je ligt dubbel. Ik denk dat deze sport misschien dan toch wel voor mij geschikt is, al weet je het met mij maar nooit :P (maar misschien verdrink ik wel ;) )

Nu is mijn verhaal toch wel weer lang genoeg, hebben jullie een idee van hoe mijn eerste weken zijn geweest en moet ik er ook weer vandoor want we gaan aan de Sushi!

Voor nu veel liefs vanuit Canada en tot de volgende update!

Gabrielle
Owja en wist je dat…
- Mensen zo extreem vriendelijk zijn, dat het bijna eng wordt ;)
- Het hier op dit moment warmer is dan in Nederland.
- De eerste verdieping de begane grond is, uitgevonden door op level 0 te drukken en na het uitlopen van de lift erachter te komen dat het niet de plek is waar ik instapte.
- Dat we het in Nederland zo slecht nog niet hebben. Bier hier extreem duur is, en de rest eigenlijk ook…
- En hier elke dag een freak op bloten voeten in korte broek langs het huis loopt. Ik maak geen grapje, ik dacht eerst ook dat mijn lenzen niet goed waren, maar ik ga hem nog een keer op de foto zetten :P
- Ookal ik niet op de campus woon er eigenlijk altijd te vinden ben :P

  • 13 Januari 2013 - 19:57

    Yvonne:

    Lieve Gabriëlle,

    Het is hier in NL. begin van de avond en ik word ineens blij verrast door je bericht uit Canada.
    Lang leve internet; ik heb je vliegreis op afstand kunnen volgen. En gezien dat je vliegtuig ruim op tijd landde. En gelukkig zat je er ook IN. Gelet op je kleine oogjes na een extreem korte Nieuwjaarsnacht, zo vertelde je op Schiphol, had ik daar wel een beetje zorg over. Daar was dus geen reden toe, maar misschien wel het lot van een tante!
    Fijn te lezen dat je druk bezig bent om je weg aldaar te vinden en je het kennelijk naar je zin hebt.
    Geniet van je nieuwe avontuur en leer vooral van de nieuwe ervaringen en nieuwe contacten met andere mensen!
    Oh ja, nog even over het weer. Het is hier in NL. inderdaad kouder dan in Canada. Valt wel mee hoor, hier vriest een graad of 2. En heel NL. vindt het koud. Maar ik niet. Ik geniet van mijn in Nijmegen gekochte wintermuts. Je weet vast wel wat ik bedoel.
    Lieve groet,
    Yvonne

  • 13 Januari 2013 - 20:20

    Pieter Vv:

    Klinkt goed!

  • 13 Januari 2013 - 23:07

    Susanne:

    Ha die Gab,

    Het uitzwaaicomité had niet super veel te zwaaien, want voordat ik het besefte, was je al door de douane heen haha.
    Wat leuk om een berichtje van je te lezen! je zei het een paar dagen geleden al dat je een verhaaltje zou gaan schrijven. nou dat is je gelukt hoor. Zo te lezen voel jij je er volgens mij alweer op je gemak. Fijn! Goed om al zo snel contacten te leggen, dan verveel je je ten minste ook niet daar ;). en dat is alleen maar gezellig.
    De campus is dus zo te lezen een mooie ontmoetingsplek (of toch een studeerplek :P grapje).

    Geniet er lekker van meid! En houd ons zeker op de hoogte met je verhalen!
    Veel plezier!

    liefs!

    ps: check wel even goed of het safe is als je ergens blijft slapen (haha).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gabrielle

Actief sinds 05 Jan. 2010
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 12143

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 01 Juli 2013

CA NA DA

10 Januari 2010 - 01 Juli 2010

University of Pretoria

Landen bezocht: