The good Guelph time, almost done :( - Reisverslag uit Guelph, Canada van Gabrielle Schoemaker - WaarBenJij.nu The good Guelph time, almost done :( - Reisverslag uit Guelph, Canada van Gabrielle Schoemaker - WaarBenJij.nu

The good Guelph time, almost done :(

Door: Gabrielle

Blijf op de hoogte en volg Gabrielle

04 April 2013 | Canada, Guelph

Hey all,

Het is alweer veel te lang geleden dat ik hier iets van me heb laten horen, maar zoals je ziet ik ben nog steeds 'up and running' :) Al is mijn laptop gestorven, ik blijf vrolijk heen en weer rennen, om zoveel mogelijk uit de tijd te halen die ik hier heb. Excuses van te voren voor mijn prachtige Nederlands, aangezien ik alleen engels praat, gaat mijn woordenschat een beetje achteruit... Al met al denk ik dat jullie het nog steeds wel verstaan, wat ik type...

Nu ik terug kijk wanneer ik mijn laatste update heb gedaan, realiseer ik mij hoeveel ik te vertellen heb en hoe snel de tijd hier voorbij vliegt.. En zoals de meeste die FB volgen kunnen zien, vermaak ik me elke dag weer opperbest, en krijg ik geregeld vragen van studeer je eigenlijk wel ?!?
Deze zal ik dan nu maar met JA beantwoorden, want vanaf drie week geleden heb ik me (voor de laatste drie weken van het semester), gefocused op vakken die ik moet gaan afsluiten. Het word wel even stressen geblazen want 5 papers en 4 presentaties in drie weken is niet niks, maarja dat krijg je als je geen final exams hebt. Nu heb ik nog een week hier in Guelph en moet ik nog een hele boel doen en veel mensen gedag zeggen voordat ik vertrek voor mijn lange reis. Maar deze update ga ik gebruiken om mijn laatste maanden hier te beschrijven en een indruk te geven wat mij bezig houdt. Laat me beginnen bij het begin skien in Mont Tremblant...

Een paar weken geleden hebben Ryan (exchange Australie) en ik een weekje vrij genomen om de pistes in Quebeq uit te proberen. Half ongepland en last minute vertrokken we met de bus naar Toronto en vandaar door naar Montreal. Eenmaal in Montreal gingen we opzoek naar een oude bekende die ik ken vanuit Zuid-Afrika. Na aan korte nacht in Montreal zijn we op de bus gestapt naar Mont Tremblant. Heerlijk van de pistes af geskied, al was het een stuk kouder dan we gehoop/ gedacht hadden en zijn we eerst een paar lagen extra kleren, thermo handschoenen en hotpacks gekocht voordat we de tweede keer de piste op gingen. Voor de nacht hadden we een coush gevonden in een drop in de buurt, een hele lieve vrouw die ons oppikte toen we verdwaald waren en de bus niet konden vinden. de tweede dag waren we iets eerder van de piste vertrokken, om dit keer de bus op tijd te hebben en tijd te hebben om te verdwalen. Bij het tankstation aangekomen waar de bus zou moeten vertrekken, bleek de busstop verplaatst te zijn en eindigden we op met een hitchhike, zonder dat we wisten wat het adress was en de telefoon was verloren op de piste die dag dus geen telefoon nummer. Het enige wat we wisten was de plaats Labelle and dat het een huis was aan een rivier. Een heel advontuur later zijn we uiteindelijk aangekomen.

Montreal was te gek, iglo fest geweldig, maar ik denk dat de winter camping trip de meest extreme trip is geweest tot nu toe in mijn leven. Ik kan moeilijk bewoorden, wat ik daar heb meegemaakt, het was super, maar ook heel zwaar.. Tijdens de trip heb ik mezelf vaak afgevraagd waarom ik toch altijd zo graag grenzen opzoek, maar het was het meer dan waard. kort samengevat; lopen met sneeuwschoenen, hout sprokkelen, eten koken, eten, zitten bij het vuur, slapen in een tent met -32, opstaan, wakker liggen van de kou, uit de slaapzak, bevroren schoenen aan, vuur maken, ijs smelten tot water, kamp opbreken en weer lopen met sneeuwschoenen... Kortom " an amazing hell" :)

Dit waren de twee beste trips in de afgelopen weken, daarnaast gaat het leven hier in Guelph gewoon door, hebben we een formal bal gehad, me eerste ijshockey gezien, een polar bear swim gedaan, lacrose wedstrijd gezien in het Native reserve, boerderijen bezocht, bij een Canadeese vriend on the country side geweest en nog veel meer...

Voor nu hebben jullie weer even een korte update gehad en ga ik verder met het finishen van mijn papers. En probeer nog een beetje te genieten van de laatste dagen hier in Guelph.

Nu ik binnenkort ga reizen zal ik weinig toegang to internet hebben, maar ik ga proberen zo hier en daar een teken van leven te geven!

Liefs,

Gabrielle

  • 04 April 2013 - 02:49

    Mark:

    your travels are inspiring, in your brief time in Canada you have surpassed my accomplishments of 21 years, you are a rare breed that haunts each corner of the earth with your adventurous and happy go lucky nature. i really wish got to know you better, but i feel we are on very different paths, it was a pleasure to encounter you on this wild journey called life, in the vast sea of possibilities, its hard to think of what to wish you, someone who already lives the dream, because i know you will have fun, so if you ever need a delicious hot meal, or a place to stay next time you spin around the globe, message me!

  • 04 April 2013 - 11:43

    Koen Kromhof:

    Hee Gabby!

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Weer als vanouds, overal en nergens! haha
    Hier in Wagenigen mis je niet zo veel, veel aan de Thesis met voornamelijk temperaturen onder het vriespunt! Heel veel plezier met je reis!!!!

    tot snel weer!

    xx

    Koen

  • 06 April 2013 - 08:55

    Werner:

    Hey avonturier!

    Wat een mooie verhalen allemaal weer, je maakt genoeg mee zoals altijd.
    Veel plezier en succes aankomende weken!
    I don't wish you luck, because you"ll create your own luck..

    Groetjes,
    Werner

  • 21 April 2013 - 14:03

    Susanne:


    Hoi Gab,

    Wat stom dat ik helemaal niet door had, dat je weer wat verhalen geplaatst had. Erg leuk om ze dan zo achter elkaar te lezen en hier vast even een reactie bij plaats. Omdat ik niet anders kan dan er wat op te zeggen haha.
    Echt heel gaaf om nog eens te lezen (na het al wel gehoord te hebben van je:P) wat je allemaal gedaan hebt!! dat skiën maakt me wel echt jaloers hoor! En dat kamperen, omg, gab toch - 32 ! Jij bent dan nu echt geen koukleum meer ;). Wel echt suuuper vet zeg! Ook een toepasselijke vraag die je jezelf stelde waarom je altijd uitdagingen blijft zoeken. Hier het antwoord: het is ook maar zo saai om het gangbare te doen en jezelf niet te kunnen overtreffen .

    Jouw kennende is het je met die vijf papers en vier presentaties gelukt.

    Geniet er nog optimaal van!

    op naar je volgende verhaal die ik ga lezen :) Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gabrielle

Actief sinds 05 Jan. 2010
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 12134

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 01 Juli 2013

CA NA DA

10 Januari 2010 - 01 Juli 2010

University of Pretoria

Landen bezocht: