Het echte Canadese leven, de falls en FUN! - Reisverslag uit Guelph, Canada van Gabrielle Schoemaker - WaarBenJij.nu Het echte Canadese leven, de falls en FUN! - Reisverslag uit Guelph, Canada van Gabrielle Schoemaker - WaarBenJij.nu

Het echte Canadese leven, de falls en FUN!

Door: Gabrielle Schoemaker

Blijf op de hoogte en volg Gabrielle

04 Februari 2013 | Canada, Guelph

Hey allemaal,

Hoe is het daar in het “koude” Nederland? Iedereen de ijzers onder gebonden en genoten van het koude weer?

Hier een update vanuit het koude en op dit moment besneeuwde Canada. Na een hoop vragen of ik nog leef en wat ik allemaal uitspook, dacht ik… het is broodnodig tijd voor een update…

Op dit moment ben ik helemaal gesettled in Canada en geniet ik van de vele mogelijkheden die dit land te bieden heeft. Ik leef meer on campus dan off campus en tegenwoordig slaap ik ongeveer evenveel op banken dan dat ik slaap op mijn eigen matras :P En ja, geen dag is het zelfde al begint er een patroon in te komen…

Maandag is mijn gedeeltelijk vrije dag, dan ga ik naar de uni probeer ik wat te lezen en de lessen voor dinsdag voor te bereiden. Meestal eindigt het in rondhangen met Internationale studenten… Mijn les is van 19.00 tot 22.00, ja ik weet ook niet wie dit grapje verzonnen heeft, maar gelukkig houdt de grappige Chinese professor de les interessant, door gedurig te schreeuwen en heel enthousiast te zijn. Op dinsdag begin ik vroeg en heb ik de hele dag door les tot een uurtje op 5 in de middag. Tevens is het altijd Trivia Thuesday, wat inhoud dat je naar de bar op de uni gaat en dan vragen probeert te beantwoorden in een groep.. Gelukkig in een groep, want dinsdag helpt me herinneren aan het feit dat ik toch niet zo slim ben:P althans niet op het gebied van muziek, Canadese sport en het menselijk lichaam, owja en vraag 13 de Disneyvraag die heb ik ook nooit goed:P Woensdag is mijn vrije dag en meestal is er het voornemen om uni werk te doen, maar eindigt het in het uitzoeken van trips dat we kunnen doen en rondhangen met internationals. In de avond is er open podium en eindigen we in de bull ring luisterend naar studenten die een aardig liedje kunnen zingen. Donderdag is dinsdag qua lessen en s’avonds is het ook hier de stapavond :P Al een paar weken proberen we naar de Ranch te gaan, maar hier zijn we nog nooit geëindigd… Vrij dag is weekend, ga ik vroeg naar de uni probeer ik nog wat te doen en plannen we weekend trips… Het weekend is verschillend elke week.

Twee weken geleden heb ik voor het eerst de legendarische falls bezocht.. Echter mijn eerste reactie was… “IS THIS ALL?!?”. Ik weet niet wat ik ervan verwacht had, maar het is zo toeristisch en er is een hele stad omheen gebouwd. Het waren mooie watervallen, maar ik denk dat ik de voorkeur geen aan de Victoria watervallen in Zambia. Toch hebben we met alle internationals een hele leuke dag gehad en het was een mooie gelegenheid om even uit Guelph weg te zijn.

Afgelopen weekend waren we met een paar internationals afgedwaald naar Toronto. Een weekendje stappen, shoppen en ronddwalen in Toronto was zeer geslaagd voor de afwisseling :P. Na een geweldige zaterdag avond, zal ik nooit vergeten dat het Rose (Schots) en mij bijna 2 uur koste om een Australier thuis te brengen… Hem half sjouwend, liggend meesleurend en vallend op de grond terug naar het hostel brengen was een grappige uitdaging. Een taxi die weigerde hem mee te nemen leverde een heel avontuur op…

Owja en mijn innertube waterpolo carrière begint poten te krijgen ;) afgelopen weekend voor het eerst gewonnen! Haha al was t van de andere internationals, dit was de belangrijkste derby, waarin we alle regels aan de laars lapten :P

Voor de komende weken staan er weer een hoop dingen op de planning.. Dinsdag vertrek ik naar het nog koudere Montreal, om maar een paar lessen te missen en heerlijk van de skipistes af te glijden. Dan zijn we weer een paar dagen in Guelph en gaan we in de readingweek een echte Canadese ervaring aan.. Wintercamping in Aquingon parc, kamperen met -20 graden :)

Dus mijn volgende update (als ik niet ergens vastgevroren achter blijf) zal over een paar weken zijn;). Voor nu hoop ik dat ieder zich net zo kostelijk vermaakt in Nederland als ik hier doe en tot over 5 maanden! Nu snel klaarmaken voor Australia day!!

Veel liefs vanuit Canada en tot mijn volgende update!

PS. deze update een beetje later geplaatst, waardoor ik kan mededelen dat ik STRAYA day overleefd heb (al met bevroren tenen), wist niet dat het zo snel zou gaan. Al gaande leer je en ik zal niet snel meer met blote voeten volleybal in de sneeuw gaan spelen ;).. Tevens heb ik weer een couch gevonden, ben benieuwd wat de volgende trip me brengt...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gabrielle

Actief sinds 05 Jan. 2010
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 12125

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 01 Juli 2013

CA NA DA

10 Januari 2010 - 01 Juli 2010

University of Pretoria

Landen bezocht: